محتوای مقاله
ماتادور یک اثر خودنشر Troubador Publishing Ltd، یک شرکت انتشاراتی سنتی مستقر در لستر، بریتانیا است. در طول 19 سال گذشته، ماتادور بیش از 5000 عنوان در قالب کتاب و کتاب الکترونیکی منتشر کرده است که تقریباً 500 عنوان در سال است. این شرکت نه تنها چاپ های بر اساس تقاضا را توزیع می کند، بلکه فروش را از فروش کتاب ستاره و توزیع به خرده فروشان از طریق Orca Distribution نشان می دهد. او دومین رمان لوئیز والترز را با نام «زندگی در میان ما» در سال ۲۰۱۷ به همراه دستبندهای طلایی پولی کورتنی و «آیا قایق را سریعتر می کند» نوشته بن هانت دیویس منتشر کرد که بیش از ۴۰ هزار نسخه فروش داشته است. این مسئولیت نویسندگان خود منتشر است که اگر بتوانند یک ویراستار واجد شرایط را پیدا کنند، همچنان برای پیشویرایش به نویسنده پرداخت میشود و ممکن است اهمیتی به موفقیت یا عدم موفقیت کتاب نداشته باشد. مزیت بزرگ کار تحت یک قرارداد نشر سنتی داشتن یک ویراستار و ناشر است که علاقه مالی به پرفروش کردن کتاب دارد.
ضروری است که نویسنده مانند یک کارآفرین فکر کند و مسئولیت همه متغیرها را بپذیرد و تا آنجا که ممکن است، کتاب نهایی را محصولی باکیفیت جلوه دهد. تمام سود و حقوق در دست نویسنده باقی می ماند، اما انتشار کتاب در کتابفروشی ها تقریبا غیرممکن است مگر اینکه کتاب به یک کتاب پرفروش تبدیل شود، که بسیار بعید است. نویسندگان میتوانند کتابهای الکترونیکی خود را از طریق پلتفرمهای آنلاین بفروشند و میتوانند آنها را از طریق توزیعکنندگان کتاب الکترونیکی یا شرکتهای چاپ بر اساس تقاضا توزیع کنند. سالها به مردم کمک کردم تا خودشان را منتشر کنند و سعی کردم آنها را متقاعد کنم که هزینهها را کاهش دهند، سریع شکست بخورند و یاد بگیرند که چگونه کتابهایی را بنویسند و منتشر کنند که خوانندگان دوست داشتند. اگر بتوانید این مهارت ها را یاد بگیرید، موقعیت بسیار قوی تری خواهید داشت. من همچنین به نویسندگان کمک می کنم تا پلتفرم های نویسندگی بسازند و بینش ارگانیک به دست آورند.
هزینه چاپ کتاب
کتابهایی مانند The Fine Print of Self-Publishing اثر مارک لوین وجود دارد که میتواند نویسندگان آینده را راهنمایی کند. اگر هنوز به این فکر می کنید که آیا به تنهایی منتشر کنید یا به مسیر سنتی بروید، می توانید مزایا و معایب هر گزینه را بخوانید. اگر تصمیم دارید خودتان منتشر کنید، ما فهرستی از شرکتهای انتشاراتی که در بین نویسندگان مستقل محبوب هستند را گردآوری کردهایم. خدمات اصلی ارائه شده توسط این شرکت ها تبدیل نسخه های خطی به فرمت های آماده برای انتشار و دسترسی به یک یا چند پلت فرم خرده فروشی است. برخی از شرکتها همچنین تعدادی راهحل تالیف مانند ویرایش حرفهای کتاب، طراحی جلد، توزیع پیشرفته و کمکهای بازاریابی و تبلیغاتی را ارائه میدهند. خودنشر واقعی نویسنده بر کل فرآیند انتشار از ابتدا تا انتها نظارت میکند و میتواند مترجمان آزاد را استخدام کند تا در هر کجا که نویسنده نیاز داشته باشد، مانند طراحان جلد، ویراستاران کپی، و ویراستاران داستان، کمک کنند.
با این حال، فروش انجام شده از طریق Bookshop 85٪ از حق چاپ را کسب می کند. فکر می کنم هر کتابی نیاز به ویرایش و تصحیح ساختاری دارد، اما اینکه برای ارائه این خدمات به ویراستار پول بدهید یا نه، به شما بستگی دارد. در مقابل، اگر شما داوران داوطلب کافی دارید (افرادی را انتخاب کنید که مهارت های انگلیسی قوی دارند – خوانندگان مشتاق، نویسندگان متن، روزنامه نگاران، معلمان انگلیسی و غیره)، آنها باید قبل از شروع، بیشتر اشتباهات املایی و گرامری شما را بیابند. معمولا بین 46000 تا 100000 دلار برای چاپ یک کتاب بسته به طول، کیفیت و قیمت کتاب هزینه دارد. به عنوان مثال، ویرایش، نوشتن، طراحی جلد و قالب بندی می تواند بیش از 2000 دلار برای یک نویسنده که خود منتشر می کند هزینه داشته باشد. به خاطر داشته باشید که دایرکتوری های فریلنسری ارزانی مانند Fiverr وجود دارد که می تواند برای پروژه های ساده مانند طراحی سرفصل های رسانه های اجتماعی مفید باشد.
بازاریابی برای ارتباط با خریداران بالقوه کتاب هنوز باید انجام شود. مسئله هزینه چاپ کتاب در مسیر خودنشر متغیرهای متعددی را به خود اختصاص داده است. شما باید هزینه هایی را در نظر بگیرید که مربوط به خود انتشار نیست، بلکه بیشتر به ساخت کتاب تا حد امکان صیقل داده می شود. در نشر سنتی، این ناشر است که هزینه ها را بر عهده بگیرد و افراد و افراد را برای ویرایش و بازاریابی در اختیار شما قرار دهد.
مراحل کتاب سازی
چاپ بر حسب تقاضا به این معنی است که کتاب فقط پس از خرید چاپ می شود، که خطر را کاهش می دهد و نیاز به فضای ذخیره سازی گران قیمت را از بین می برد. بسیاری از شرکتها اجازه میدهند که کتابهای فردی با قیمتی نه چندان بالاتر از قیمتی که شرکتهای انتشاراتی بزرگ میپردازند، چاپ شوند. بر اساس یک گزارش، اینگرام بزرگترین توزیع کننده کتاب است و می تواند به نویسندگان خود ناشر کمک کند تا به 39000 کتابخانه برسند. کیفیت فیزیکی کتابهای چاپی خودساخته معمولاً مانند ناشران شناخته شده است، اگرچه ممکن است کیفیت در برخی موارد متفاوت باشد. افراد حرفهای را میتوان از طریق موتورهای جستجو، سایتهای مستقل مانند Reedsy)، شفاهی، آشنایی و ارتباط با دستیاران خلاقی که روی کتابهای قبلاً منتشر شده کار کردهاند، و جستجو در انجمنهای مرتبط پیدا کرد.
به لطف فناوری چاپ دیجیتال و چاپ بر اساس تقاضا، میتوانیم کتابهای خود را از طریق بسیاری از پلتفرمهای آنلاین با لمس یک دکمه بفروشیم. نویسندگان باید زمان زیادی را صرف تبلیغات کتاب های خود کنند. نویسندگان باید سخت تلاش کنند تا کتاب های خود را به بازار عرضه کنند، که این وظیفه ای است که بسیاری از نویسندگان صلاحیت یا تمایلی برای انجام آن ندارند. او به عنوان یک نویسنده خود منتشر در بریتانیا “14 ساعت در روز” کار کرد، و ماه ها صرف تبلیغ کتاب خود بی گناهان کرد. در حالی که در نهایت به فهرست پرفروشترین کتابهای کیندل در بریتانیا راه یافت، ریچل ابوت هنوز در تلاش بود تا دنیای نشر کتابش را جدی بگیرد. نویسنده دیگری، راس باربر، انتشار خود را “ایده ای وحشتناک برای رمان نویسان جدی” می داند، زیرا خواسته های بازاریابی و ترویج یک کتاب مانع از نوشتن می شود، و او همچنان رویکرد سنتی را توصیه می کند.
قوانین چاپ کتاب
مسابقات در سایت های جمع سپاری مانند 99designs از 240 دلار شروع می شود. هزینه انتشار یک کتاب بسیار متفاوت است، اما نویسندگانی که خود منتشر می کنند می توانند با توجه به هزینه های اضافی تولید یک کتاب، مانند ویرایش، طراحی جلد، قالب بندی و غیره، انتظار داشته باشند 100 تا 2500 دلار برای چاپ کتاب هزینه کنند. ناشران سنتی می توانند راهنمایی سرمقاله، قدرت بازاریابی، و دسترسی به کانال های توزیع به خوبی تثبیت شده ارائه دهند و در قرن گذشته انتخاب ترجیحی نویسندگان بوده اند. با این حال، فواید فزاینده ای برای خودنشر وجود دارد، و موارد بیشتری وجود دارد که نویسندگان به دلایل متعددی بین مدل انتشار سنتی و مدل خود انتشاری در حال گذار هستند.
انتشارات چاپ کتاب
آنها هفته ها، ماه ها و حتی سال ها را صرف نوشتن کتاب خود می کردند. آنها مراحل ویرایش، طراحی و چاپ را طی خواهند کرد – و سپس راهی برای ورود آن به کتابخانه ها و کتابخانه ها نخواهند داشت. اگر مطالعات آزاد به یک هنجار تبدیل شود، کتابخانه ها و مراجعان آنها سود زیادی خواهند برد. در کوتاهمدت، این امر دسته خاصی از هزینهها را از بودجه مجموعههای کتابخانه حذف میکند (اگرچه اگر مدلهای مبتنی بر دانشگاه در نهایت پول را از اکتساب به یارانه تغییر دهند، میتواند یک مزیت کوتاهمدت باشد).
به جایی که کتاب چاپ میکنند چه میگویند
اما به عنوان یک نویسنده خود منتشر، در بازار برای کتاب هایی رقابت می کنید که به صورت حرفه ای و با بالاترین سطح کیفی توسط ناشران سنتی تهیه شده اند. اگر کتاب شما مانند اثری با کیفیت حرفه ای به نظر نمی رسد، خوانندگان به احتمال زیاد آن را رد می کنند – اگر آن را ببینند. خود نویسندگان، صرف نظر از موضوع، می توانند بر اساس زمان مورد نیاز در هر مرحله از فرآیند، محرک های هزینه زیادی باشند. این ممکن است به این دلیل باشد که در فرآیند انتشار جدید است و در طول مسیر به دست دادن های زیادی نیاز دارد (یکی از ویراستاران مقاله ارزش اصلی کاری را که انجام می دهد، مانند “آموزش دانش پژوهان برای انتشار نویسندگان” توصیف کرد). کمتر جذاب یک متن زمانی به وجود می آید که نویسنده مایل نباشد یا نتواند الزامات قالب یا اصطلاحات روزنامه نگاری را رعایت کند. این میتواند منجر به صرف وقت کارکنان مطبوعات برای مدیریت داخلی شود، و همچنین میتواند منجر به هزینههای خارجی بالاتری شود، اگر برای مثال، نویسنده اصرار داشته باشد که تغییرات عمدهای را بعد از اینکه نسخه خطی از قبل نزد مترجم است، ایجاد کند.
مراحل چاپ کتاب در ایران